- Har någon kommit över dina koder?
- Har du förlorat mobil eller säkerhetsdosa?
- Har du upptäckt något onormalt i någon av våra digitala tjänster?
Om du som är kund hos oss har blivit utsatt för ett bedrägeri så gäller det att agera snabbt. Ring och anmäl bedrägeriet omgående. Oavsett om du blivit av med ditt kort eller mobil, någon kommit över dina koder eller du upptäckt något misstänkt i någon av våra digitala tjänster. Du måste även göra en polisanmälan.
Vi kontrollerar och spärrar berörda konton och tjänster när vi bedömer att det är en lämplig åtgärd. Det är viktigt att du som kund går igenom vad som hänt med banken, och vilka konton och tjänster du har tillgång till.
En incidentrapport upprättas.
Om det skett obehöriga korttransaktioner så kan du, som kund, göra en, kortreklamation online eller göra en reklamation på 0176-770 00 . Du får alltid skriftlig återkoppling från oss.