Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Megafon

Tack för alla svar på årets kundenkät

Under våren har Roslagens Sparbank med hjälp av företaget 3S genomfört en kundnöjdhetsmätning. Länk till enkäten har både legat på bankens hemsida och mailats ut till ca 5000 kunder.

Ungefär 2000 privat- och företagskunder har svarat, tack för er tid och er feedback!

Nöjdare kunder än förra året

Glädjande är också att kundnöjdheten ökat något sedan 2016, trots att den i flera år legat på en hög nivå. Undersökningen är indelad i tre huvudområden där man kunnat sätta betyg mellan 1 (lägst) och 7 (högst). På alla tre områden syns en statistiskt säkerställd ökning mot fjolåret: 

  • ”Roslagens Sparbank jämfört med andra banker” (som bl a handlar om närheten till kontor, lokal förankring och samhällsansvar) får 5,96 i betyg mot 5,84 år 2016
  • ”Mötet med banken” får 5,80 (5,71)
  • ”Bilden av banken” (som bl a handlar om service, kompetens och tjänsteutbud) får 5,71 (5,61)

Eftersom resultatet går att bryta ned i både kundgrupper (Privat, Företag, Premium) och per kontor, kommer materialet nu att bearbetas på respektive kontor. Där finns också cirka 800 öppna svar och kommentarer med både beröm och konstruktiva förslag att gå igenom. 

Tidigare kundnöjdhetsmätningar har exempelvis resulterat i en kundmötesträning för alla medarbetare som möter kund och att banken numera har företagsrådgivare på alla kontor.

Stäng Skriv ut