Säkra tjänster för trygga bankärenden
Du som använder våra tjänster på internet, i telefonen eller via mobilen ska kunna känna dig trygg och inte behöva oroa dig för intrång. Därför har vi flera skyddsåtgärder när du ska över överföra personlig information till oss. Tillsammans ansvarar för att informationen hanteras på rätt sätt.
Så använder du våra tjänster säkert
Vi kontaktar inte dig om personlig information
Bedragare påstår ofta att de är någon annan till exempel en bank, en myndighet, IT-support eller ett välkänt företag.
Tänk på att vi inte kontaktar dig via e-post, sms eller telefon och ber dig lämna ut personliga uppgifter som kortnummer och koder. Vi ber dig inte använda ditt BankID eller säkerhetsdosa. Detta gör du bara när du kontaktar oss. Var försiktig.
Tänk till innan du identifierar dig och signerar
Frågor och svar om säkerhet
Vi behöver din hjälp
Rapportera fejk-sms till 7726
Fått fejk-sms? Vidarebefordra det till 7726 - ett gemensamt nummer för alla svenska telekomoperatörer:
- Håll fingret på smsets textruta och tryck långsamt.
- I pop-up:en som dyker upp - klicka på "Mer".
- Klicka på pilen längst ner till höger.
- Skriv 7726 i fältet "Till".
- Tryck på pilen till höger för att vidarebefordra fejk-sms:et.
Rapportera phishingmejl
Har du fått ett mejl där du blir ombedd att lämna ut? Då har du fått ett falskt mejl som kallas Phishingmejl. Vidarebefordra det till oss så kan vi jobba på att stänga ner användaradressen.