Så påverkas du som bankkund av corona

Hur påverkas ekonomin av coronaviruset? Covid-19 förändrar hela tiden läget – på börsen, men också gällande jobb, beslut om resor och liknande som ställs in. Därför har vi samlat information om vad som gäller och kommer löpande att uppdatera dig om läget om hur du som bankkund påverkas.  

Vår ambition är att fortsätta hjälpa våra kunder och hålla öppet som vanligt i alla våra kanaler. Av respekt för och hänsyn till både kunder och medarbetare följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Roslagens Sparbank följer noga utvecklingen på flera områden just nu. Det kommer många riktlinjer, rekommendationer etc. som vi kan tillämpa för att på allra bästa sätt stötta våra kunder och leva vår vision om ett attraktivt och öppet Roslagen i tillväxt!

Vi hoppas att du med denna information känner dig trygg med att vi gör allt som står i vår makt för att hjälpa våra kunder! Du är alltid välkommen att kontakta oss i någon av våra kanaler - Kontakta oss här

Frågor och svar om våra stiftelser och coronakrisen

Så skyddar du dig från bedrägerier

Just nu passar många på att försöka luras. Men med kunskap om hur det brukar gå till kan du skydda dig. Vi har listat vad du bör tänka på, både som privatperson och företag.

Smarta apptips för en enklare vardag

För att undvika att smittspridning av coronaviruset följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Just nu ber vi dig att använda vår app eller internetbank för att göra dina banktjänster. Eller ring oss på 0176-770 00.

Hjälpa en närstående?

Om en närstående blir sjuk och behöver hjälp att utföra olika bankärenden kan det vara bra att veta vad som gäller. Här har vi samlat information om vilka sorters fullmakter som finns och vad du ska tänka på. 

Vad händer på världens börser?

Följ våra experters syn på marknaden och hur du bör tänka just nu.

Vi finns här för dig – när du behöver det

Som kund är du alltid välkommen att kontakta oss. Just nu rekommenderar vi dig att göra dina ärenden via appen, internetbanken eller telefon.