Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Kvinna som använder sin dator

Säkerhet

När personlig information ska utbytas mellan två parter, t.ex. mellan kund och bank, används ett antal skyddsåtgärder för att informationen inte ska komma i orätta händer, förvanskas eller förstöras. Både vi som bank och du som kund ansvarar för att informationen hanteras på rätt sätt.

På följande sidor beskriver vi hur vi hanterar dina personuppgifter, vad banksekretess innebär, samt att vi skyddar dina uppgifter från obehörig insyn och förändring.

Vi beskriver även vad vi som bank gör och vad du som kund kan göra för att upprätthålla skyddet av informationen. Vi lämnar konkreta råd och tips på hur du kan skydda dig mot olika typer av vanliga bedrägerier.

Säker identifiering

För att kunna använda våra tjänster över telefon, mobil och  internet behöver du använda säkra inloggningsmetoder.  

Skydda dig mot bedragare

Skydda dig mot många typer av bedrägerier. Använd bankens säkerhetslösningar och ta del av våra tips  och råd.

Säkerhet - våra tjänster

Med dator vid fönstret

Säkra tjänster

Här hittar du nyttig information om säkerhet på internet och via telefon, och vad som kan vara bra att tänka på när du använder våra tjänster.

Förlorat kort?

Har du förlorat ditt kort? Spärra det på telefonnummer:
08-411 10 11

Stäng Skriv ut