Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Kvinna talar i telefonen

Ladda mobil

Ladda kontantkort till mobilen via banken där du har ditt konto, dygnet runt, året runt var du än befinner dig.

Du behöver inte längre gå till butiken för att köpa värdebevis, allt du behöver för att ladda kontantkort finns nu i telefonbanken självbetjäning och i internetbanken med personlig kod eller säkerhetsdosa. Enklare kan det inte bli.

Telefonoperatörer och laddningsbelopp

Du kan ladda alla kontantkort som säljs av 3, Comviq, Halebop, Parlino, Telia och Telenor. Varje mobiloperatör har egna val av belopp att ladda. När du ringer telefonbanken självbetjäning läses mobiloperatör och belopp upp, så att du enkelt kan göra ditt val.

Så här fungerar det

Först måste du ansluta tjänsten. När Ladda kontantkort mobil är ansluten får du tillgång till tjänsten i både telefonbanken självbetjäning och internetbanken (om du har båda).

Så här ansluter du tjänsten

Du kan ansluta dig till tjänsten genom att:
- Logga in i internetbanken med säkerhetsdosa
- Ringa telefonbanken personlig service, eller
- Besöka något av våra kontor

Har du inte telefonbanken självbetjäning och/eller telefonbanken personlig service kan du skaffa dessa vid besök på bankkontoret. Internetbanken kan du skaffa via bankkontoret eller telefonbanken personlig service.

Ladda kontantkort mobil - så här fungerar det

Du kan ladda kontantkort till mobilen från mobilen, från fast telefon eller via internet. Du kan ladda eget eller någon annans mobilnummer.

Ladda kontantkort i internetbanken

Logga in i internetbanken med din personliga kod eller säkerhetsdosa.
Gå till fliken Betala/Överföra och välj Ladda kontantkort mobil.
Fyll i uppgifterna som efterfrågas på laddningssidan i internetbanken.

  • Välj konto för betalningen
  • Ange det mobilnummer du vill ladda
  • Välj mobiloperatör
  • Välj belopp du vill ladda
  • Godkänn laddningen (du behöver inte signera med säkerhetsdosan)

Kontrollera att du skrivit in rätt mobilnummer innan du godkänner laddningen. Du ansvarar själv för att rätt nummer anges.

När laddningen är klar skickar mobiloperatören ett SMS och bekräftar laddningen till det mobilnummer som du valt att ladda.

Tips! Har du inte internetbanken med personlig kod kan du skaffa det när du inloggad med din säkerhetsdosa. Gå till Beställ tjänst och välj internetbanken med personlig kod

Ladda kontantkort i Telefonbanken Självbetjäning

  • Ring 0176-770 00 från mobilen eller fast telefon
  • Tryck 1# för självbetjäning och ange ditt personnummer och din kod
  • Tryck 73# för ladda kontantkort mobil

Följ instruktionen i självbetjäningen och avsluta varje inmatning med #.

När du ringer från en mobiltelefon får du välja om du ska ladda den mobil du ringer ifrån eller om du vill ladda annat nummer. Väljer du annat nummer får du själv knappa in mobilnumret. Om du ringer från en fast telefon får du alltid knappa in det mobilnummer du vill ladda.

Du ansvarar själv för att rätt mobilnummer anges vid laddningen. När du knappat in ett mobilnummer, läses numret upp för dig och du får bekräfta med 1# att det stämmer. Om något är fel väljer du 2#.

  • Ange det mobilnummer du vill ladda
    och tryck#
  • Välj operatör och tryck #
  • Välj konto för betalningen och tryck#
  • Ange det belopp du vill ladda och tryck#
  • Bekräfta laddningen med 1#
  • Du får en bekräftelse att laddningen är godkänd eller avvisad.

När laddningen är klar skickar mobiloperatören ett SMS och bekräftar laddningen till det mobilnummer som du valt att ladda.

Pris

Anslutning till tjänsten och laddning är kostnadsfritt, du betalar för samtalskostnaden och beloppet du laddar.

Om något blir fel

Om en laddning är godkänd och beloppet tagits ut från ditt konto ska du alltid kontakta din mobiloperatör. Ring eller maila operatörens kundtjänst som hjälper dig att reda ut eventuellt fel. För att kunna hjälpa dig behöver operatören verifikationsnummer på laddningen.

Du kan se verifiktaionsnumret i kontohistoriken i internetbanken eller få det uppläst i telefonbanken självbetjäning genom att trycka 12# (senaste transaktionerna). Det syns även på kontoutdraget i uttagsautomaterna.

Operatörernas kundtjänster

  • Halebop: www.halebop.se - kundtjänst & hjälp (har enbart kundtjänst via webben)
  • Parlino: www.parlino.se - läs under fliken hjälp
  • Telenor: 020-222 222
  • Tele2Comviq: 0200-22 20 40
  • TeliaSonera: 90 200
  • 3: 0771-735 300

 

Stäng Skriv ut